EVENEMENT LIFE & GARDEN op 24,25 en 26 februari 2011


Op 24 februari ging ik voor het eerst sinds lange tijd eindelijk weer eens mee doen aan een evenement van NedTRAK. Half jaren 90 ben ik lid geworden en heb lange tijd deel genomen aan diverse beurzen en tentoonstellingen, maar in 2004 heb ik het bewust even op een laag pitje gezet, omdat ik werd gevraagd om voor vier jaar jeugd ouderling in de kerk te worden. Dat was een hele leuke tijd met erg veel activiteiten, maar had totaal niets met treintjes. Vaak kriebelde het wel weer wanneer de N-Koppeling in de bus viel, maar het was gewoonweg niet te combineren. Na deze tijd [ 2008/2009 ] heb ik een musical georganiseerd voor de zelfde kerk en na een jaar van plannen maken en veel repeteren hebben we driemaal een uitverkochte uitvoering gegeven. Per uitvoering zaten er ongeveer 300 mensen in de zaal. In totaal waren er ruim 100 mensen bij de organisatie betrokken en ik heb het erg leuk gevonden om dit te organiseren. Bovendien heb ik de belichting tijdens die uitvoeringen mogen doen. Ik heb naast de treintjes hobby ook theater belichting als hobby. Naast de modules staat er bij ons in de schuur ook een lichtinstallatie van ongeveer 17.000 watt. Na april 2009 gebeurde wat ik al een aantal jaren zag aankomen, een huwelijks crisis. Hierover ga ik niet uitwijden, daar heeft niemand wat aan. Nu staat alles weer helemaal op de rails.

Nieuwe vriendin, nieuw huis en nieuwe plannen voor modules. Maar eerst was er Helmond. Zoals gezegd reed ik op die 24e februari met een heerlijk gevoel naar Life & Garden. Zelf had ik geen modules bij mij, er is zoveel veranderd in de normen dat mijn oude modules zo niet meer mee kunnen. Wel ga ik er voor Eurospoor 2011 weer één up to date maken, zodat ik weer echt mee kan doen. Ik heb er weer zin. Maar zoals gezegd ging ik met veel plezier op 24 februari naar de eerste beurs sinds lange tijd. Direct viel mij op dat het opbouwen op een prettige relaxte manier gebeurde, in mijn herinnering was het vroeger vaak stress. Na een paar uur poten onder modules bevestigen en modules stellen, NTC aansluiten en lampjes [ ja leuk ] plaatsen konden de eerste treinen rijden. Er waren al enkele teleurgestelde bezoekers langs geweest die hadden verwacht dat er vanaf openingstijd treintjes te zien waren. Een aantal hebben we later alsnog terug gezien, omdat ze het niet wilden missen. Iemand vertelde gehoord te hebben dat het de vorige keer ook zo leuk was toen bij Life & Garden de NedTRAK baan stond. Voor mij waren er veel nieuwe dingen aan de baan te zien. In die paar jaar dat ik er tussenuit ben geweest is er veel werk verzet. De kleur is nu zwart, toont strakker, goed besluit, de rok, geweldig, dat scheelt veel sjouw werk. En natuurlijk de lampjes. Tijdens de ledenvergadering ook weer uitgebreid aan de orde geweest, maar daar komt later een ander verslag over. En ook de eerste deels via een computer aangestuurde module . . . . .  daar zie ik zelf ook wel iets in. Mensen die daar ook belangstelling voor hebben kijk eens op http://www.arduino.nu/ Wanneer het bij mij van de grond komt, zal ik er in de toekomst nog wel eens een stukje overschrijven. Eerst maar zorgen dat ik een goedgekeurde module heb.

waar waren we gebleven. Oh ja, Helmond. Het leuke van een modulebaan in een tuincentrum is dat er een aantal niets vermoedende mensen opeens oog on oog staan met een groep in gele sweathers gehulde mensen, die daar niets met plantjes en potjes enz hebben. Maar het gewoon erg gezellig hebben met de spoorhobby en dat ook graag aan anderen laten zien.Het verrassingseffect was dan ook erg leuk. Op de laatste dag ben ik niet alleen naar Helmond gekomen, mijn nieuwe vriendin, Agnes, wilde ook wel eens meemaken hoe zo'n modelspoor evenement gaat. e waren in Rijswijk ook al samen gaan kijken en dat had ze ook erk leuk gevonden. Ik sluit niet uit dat ze ooit zelf nog eens mee gaat doen, wie weet. De treintjes reden weer erg mooi hun rondjes, de NTC deed weer prima zijn werk, zoals gewoonlijk, en het baanontwerp mocht er ook weer zijn. Wat mij in Rijswijk opviel was dat er prima gereden werd, er stopte dan ook bijna geen treinen op de stations. Ik heb daar zelf extra op gelet, wanneer ik bij Life & Garden bij de bediening van een station mocht staan. Ik vind het een uitdaging om er voor te zorgen dat in ieder geval de passagierstreinen op de staions stoppen en dat er regelmatig treinen worden uitgewisseld vanuit een schaduwstation. Ik heb mij kostelijk vermaakt en hoop er in de toekomst weer vaak bij te zijn.

Lijkt het u / jou ook leuk ? Een module bouwen is lang niet zo moeilijk als het lijkt en zelfs zonder module ben je ook voor hand- en spandiensten welkom op een evenement. Hopelijk snel tot ziens.

Eric Huizer